Ahad, 22 Disember 2013

PROGRAM KEMBARA JALINAN KASIH BERSAMA MANGSA BANJIR

Jabatan Penerangan Negeri Kelantan telah mengadakan Program Jalinan Kasih Bersama Mangsa Banjir pada 21-22 Disember 2013 yang melibatkan empat daerah iaitu Pasir Puteh, Machang, Pasir Mas dan Tanah Merah. Ianya merupakan salah satu aktiviti kemasyarakatan yang bertujuan untuk mendekati dan menyelami keperitan serta pahit maung yang dialami oleh mangsa-mangsa banjir. Konvoi Kembara Jalinan Kasih di ketuai oleh YABrs. Tuan haji Ramly Yusoff, Pengarah Jabatan Penerangan Negeri Kelantan dan melibatkan 10 buah kenderaan jabatan diikuti oleh kenderaan - kenderaan persendirian.

Program ini melibatkan aktiviti gotong royong membersihkan kawasan yang dilanda banjir khususnya di Komuniti 1Malaysia. Mereka ini diantara mangsa-mangsa banjir yang terjejas teruk semasa gelombang pertama baru-baru ini. Turut juga diadakan aktiviti membaiki rumah mereka yang kurang berkemampuan, membersihkan surau/masjid serta jalan-jalan kampung yang disertai oleh pemimpin - pemimpin tempatan.

Penyampaian bantuan kepada mangsa-mangsa banjir yang mana para penerimanya terdiri daripada ahli-ahli Komuniti 1Malaysia. Bantuan ini sedikit sebanyak dapat membantu dan melegakan keperitan yang dihadapi oleh mereka akibat daripada kemusnahan banjir baru-baru.

GALERI AKTIVITI 





























Tiada ulasan:

Catat Ulasan